Elektromosbusz-gyárat tervez Magyarországra a Rampini is
További Gazdaság cikkek
- Visítozva rohant a NAV egységei elől a Reszkessetek, betörők! sztárja
- Mind elbuktuk, pedig százmilliókat ért volna ez a hat szám
- Nincs több pánik a törött kütyük miatt: itt a MediaMarkt válasza
- Újraindult az olajszállítás a Barátság kőolajvezetéken
- Munkaidőn kívül buktatott le egy adóellenőr egy karácsonyfadíszeket áruló vállalkozót
Az elmúlt napokban egy magyarországi gyártóbázis építésének lehetőségéről tárgyalt együttműködő partnerekkel Stefano Rampini, az egyik legnagyobb olaszországi buszgyár vezérigazgatója.
Mint lapunknak elmondta, a tervek szerint jelentős részben magyar beszállítókkal készülne a magyarországi olasz elektromos busz, de a gyártóbázis pontos helyét egyelőre nem árulhatja el. Rampini közölte, hogy kezdetben a magyar piacra, később nyugatra gyártanának elektromos buszokat.
A Rampini cég nem ismeretlen Magyarországon. 2014-ben a Siemens-Rampini megnyerte a BKV 21 elektromos buszra kiírt tenderét, ám a buszokat kormányzati jóváhagyás hiányában nem tudta kifizetni a BKV, így kicsúsztak a vásárlási határidőből. Az olasz cég a fiaskó ellenére bízik a magyar piacban.
A hetvenéves cég sok mindent gyártott történelme folyamán, például tűzoltóautókat is a magyar hadseregnek. A Rába Rampini reptéri tűzoltóautót a Csepel P1500 típus leváltására állították készenlétbe a 90-es évek elején. A honvédség csak a Rampini 9118. R 1304 típusú felépítményt vásárolta meg, hordozója az akkoriban már használatban levő Rába 13.256 FA 001 járműalváz lett, írta róla a tuzoltoautok.hu
Nemcsak a Rampini, hanem a kínai BYD elektromosbusz-gyártó cég is belengette, hogy építene egy gyárat Magyarországon, méghozzá Komáromban. A komáromi gyár elektromos buszokat, autókat és targoncákat gyártana egy 300 főt foglalkoztató üzemben, ám ha a BKV-s buszbérlés kútba esne, akkor egyelőre a gyárat sem indítják el, közölte lapunkkal tavaly év végén Isbrand Ho, a BYD Europe ügyvezető igazgatója. Ugyanis a BKV a kínaiakkal is ugyanúgy kibabrált, mint a Rampinivel: hiába nyertek tendert, a buszokat végül nem rendelték meg tőlük.
Mindkét tenderbuktának a magyar MABI örülhetett legjobban: a BKV végül tőlük vásárolt 20 darab elektromos midibuszt tavaly decemberben. A MABI is a magyar elektromosbusz-piacra építi a stratégiáját, Modulo néven futó buszukkal szeretnének tarolni rajta. A busz prototípusa egyelőre próbajáratként rója a budapesti utakat, és nemrég nagyon szerencsétlen eset történt meg vele: kiesett a kereke, és leütött a lábáról egy gyalogost.